S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

info@svetnakolejich.cz

737 331833

Šárka Drobilová






Úvod » HO-LOKOMOTIVY » ELEKTRICKÉ » ROCO 70462 HO - ELEKTRICKÁ LOK. 116 006-8, DB


        

ROCO 70462 HO - ELEKTRICKÁ LOK. 116 006-8, DB

novinka

skladem

 

Skladem: 1 ks
Číslo produktu: RO70462
VÝROBCE: ROCO
MĚŘÍTKO: HO
EPOCHA: Ep.4
ŽEL.SPRÁVA: DB
DIGITÁLNÍ PŘÍPRAVA: NEM 658 PluX22
OSVĚTLENÍ: ANO
DÉLKA: 187 mm
MINIMÁLNÍ RADIUS: 358 mm
bez DPH : 4 709,92 Kč
s DPH (21 %):
5 699,00 Kč

do košíku:
  ks  

Kompletní specifikace

ROCO 70462 HO - ELEKTRICKÁ LOK. 116 006-8, DB

NOVINKA 2023/III Quartal

Elektrická lokomotiva 116 006 Deutsche Bundesbahn.

Aktualizace!

■ S LED světlometem

■ Jemně detailní model se samostatně připojenými zásuvnými díly

■ Věrná replika pohonu Buchli

■ V digitálním provozu s individuálně zapínatelnými světlomety, osvětlením kabiny řidiče a osvětlením strojovny

Řada E 16 byla jediným německým typem lokomotivy s pohonem Buchli. Po dlouhé fázi výběrového řízení objednala bavorská koncernová správa Deutsche Reichsbahn od BBC v roce 1923 nejprve jednu elektrickou rychlíkovou lokomotivu pro své hlavní tratě určené k elektrifikaci, poté po intenzivním zkušebním období dalších 16 rychlíkových elektrických lokomotiv, které měly obdrží typové označení ES 1. Stroje s uspořádáním kol 1'Do1' byly poháněny jednostranně uspořádaným pohonem jedné nápravy, který vyvinul švýcarský inženýr Buchli a uspokojivě fungoval v řadě SBB Ae 3/6ˡ. Za celkových 52 let provozu řady pojmenované podle nově zavedeného systému označení E 16 a od roku 1968 116 se tento typ pohonu i přes náročnou údržbu velmi dobře osvědčil. Lokomotivy prý jezdily mimořádně hladce. V roce 1929 Reichsbahn obstarala další čtyři stroje od Krausse a BBC. Vzhledem k tomu, že oproti prvním lokomotivám doznaly některých změn, včetně rámu a skříně, dostala tato vozidla třídní označení E 16.1. Rychlé 120 km/h lokomotivy dosahovaly hodinového výkonu 2 340/2 580 kW a trvalého výkonu 2 020/2 400 kW. Kvalitní rychlíky z Mnichova patřily v prvních letech používání k úkolům E 16. Většinou vozily rychlíky a rychlíky v Bavorsku a do Rakouska. Na vrcholu své kariéry stroje táhly tři vlaky F, včetně F 5/6 Orient Express, a 42 párů vlaků D. Koncem roku 1958 stáhla Spolková dráha všechny E 16 dohromady v depu Freilassing. Až do 70. let se člověk neobešel bez spolehlivých lokomotiv, které se však i ve Freilassingu těšily optimální péči a pozornosti.

Plánované používání této série skončilo v roce 1978.

"Edition Freilassing".

Během několika příštích let budou vybrané modely z bývalého depa Freilassing reprodukovány pod značkou

"Edition Freilassing".

V roce 1905 se do strojovny s 20 kolejemi nastěhovaly první, tehdy ještě parní lokomotivy. Přibližně o 20 let později byla postavena dílna elektrických lokomotiv a další stavby následovaly v letech následujících. ROCO má také úzký vztah k bavorskému městu Freilassing, protože zde sídlila první německá prodejní kancelář.

Těšte se na modely této jedinečné edice!

Číslo produktu: RO70462
VÝROBCE: ROCO
MĚŘÍTKO: HO
EPOCHA: Ep.4
ŽEL.SPRÁVA: DB
OSVĚTLENÍ: ANO
DÉLKA: 187 mm
DIGITÁL PŘÍPRAVA:
PLUX22
MINIMÁLNÍ RADIUS: 358 mm
NGQzZDVi