S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

info@svetnakolejich.cz

737 331833

Šárka Drobilová






Úvod » HO-LOKOMOTIVY » ELEKTRICKÉ JEDNOTKY » ROCO 73197 HO - ELEKTRICKÝ VŮZ 491 001-4, DB


        

ROCO 73197 HO - ELEKTRICKÝ VŮZ 491 001-4, DB

novinka

skladem

 

Skladem: 0 ks
Číslo produktu: RO73197
VÝROBCE: ROCO
MĚŘÍTKO: HO
EPOCHA: Ep.4
ŽEL.SPRÁVA: DB
DIGITÁLNÍ PŘÍPRAVA: NEM652 (8pin)
OSVĚTLENÍ: BÍLÁ/ČERVENÁ
DÉLKA: 236mm
bez DPH : 4 460,33 Kč
s DPH (21 %):
5 397,00 Kč

do košíku:
  ks  

Kompletní specifikace

ROCO 73197 HO - ELEKTRICKÝ VŮZ 491 001-4, DB

NOVINKA 2021

Elektrický motorový vůz 491 001 „Skleněný vlak“ Německé spolkové železnice.

■ Poprvé v červeno-béžové barvě s nápisem Era IV

Aby se počátkem 30. let 20. století pro německé obyvatelstvo opět stala atraktivnější cestovní a výletní doprava, rozhodla se tehdejší Deutsche Reichsbahn Gesellschaft (DRG) postavit celkem pět vyhlídkových motorových vozů. V té době bylo důležité, aby se DRG dokázala postavit rostoucí konkurenci autobusů. Cílem při stavbě motorových vozů bylo poskytnout všem cestujícím co nejvíce volného a nerušeného výhledu do krajiny. Kromě tří vznětových hydraulických vozidel byla objednána také dvě pro elektrický provoz. Za mechanickou část zodpovídal H. Fuchs Waggonfabrik v Heidelbergu, elektrickou část dodávala společnost AEG v Berlíně. Díky elT 1998, prvnímu ze dvou elektrických železničních vozů, který byl veřejnosti představen již v roce 1935, vedla přejímací jízda 27. února 1936 z Mnichova k rakouské hraniční stanici Kufstein a zpět. Oba osobní vozy ET 91 01 a 02, které mezi obyvateli získaly proslulé jméno „Gläserner Zug“, se rychle usadily u cestujících. Populární výlety byly prohlídka Karwendel přes Mittenwald do Innsbrucku nebo alpská cesta přes Salcburk, Bischofshofen a Kufstein do Mnichova. Zatímco ET 91 02 vyhořel při bombovém útoku v Mnichově v noci z 9. na 10. března 1943 a byl během procesu zcela zničen, bylo uvažováno o bezpečném místě pro zaparkování ET 91 01. Byl převezen do Bichlu v Bavorsku a tam zazděn v lokomotivě. Byl to jediný elektrický „skleněný vlak“, který válku přežil, a mohl být brzy znovu použit pro výlety. Jeho dlouhá životnost skončila až náhle 12. prosince 1995, když ve stanici Garmisch-Partenkirchen narazil do ÖBB 1044 235. Rám a elektrická zařízení, jako je trakční motor a transformátor, byly tak vážně poškozeny, že vozidlo muselo být navždy zaparkováno.

VÝROBCE: ROCO
MĚŘÍTKO: HO
EPOCHA: Ep.4
ŽEL.SPRÁVA: DB
DIGITÁLNÍ PŘÍPRAVA: NEM 652 8-PIN
OSVĚTLENÍ: BÍLÁ/ČERVENÁ
DÉLKA: 236 mm

M2EwOGNh