S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

info@svetnakolejich.cz

737 331833

Šárka Drobilová






Úvod » HO-LOKOMOTIVY » PARNÍ » ROCO 70190 HO - PARNÍ LOKOMOTIVA 10 002, DB


        

ROCO 70190 HO - PARNÍ LOKOMOTIVA 10 002, DB

novinka

skladem

 

Skladem: 1 ks
Číslo produktu: RO70190
VÝROBCE: ROCO
MĚŘÍTKO: HO
EPOCHA: Ep.3
ŽEL.SPRÁVA: DB
DIGITÁLNÍ PŘÍPRAVA: NEM 658 PluX22
OSVĚTLENÍ: ANO
DÉLKA: 305 mm
DIGITÁL: NE
MINIMÁLNÍ RADIUS: 358 mm
bez DPH : 9 776,03 Kč
s DPH (21 %):
11 829,00 Kč

do košíku:
  ks  

Kompletní specifikace

ROCO 70190 HO - PARNÍ LOKOMOTIVA 10 002, DB

NOVINKA 2022

Parní lokomotiva 10 002 Deutsche Bundesbahn.

LIMITOVANÁ EDICE

■ Provedení v posledním provozním stavu

■ Zvýšené chromované ozdobné linie

■ Jemná kovová paprsková kola na lokomotivě

■ S přiloženou sadou leptaných štítků

BR 10 - Černá labuť federálních drah. Přestože Deutsche Bundesbahn (DB) považovala parní trakci za zastaralou, v roce 1953 byla firma Krupp v Essenu pověřena vývojem nové lokomotivy pro rychlovlaky Pacific. V roce 1957 byly pod sériovým číslem 10 dodány dva elegantní, 26 503 mm dlouhé a částečně opláštěné exempláře typu 2'C1' h3 s průměrem hnacího kola 2 000 mm, které se výrazně lišily typem střelby. Zatímco 10 001 byla zpočátku vybavena pouze doplňkovým spalováním oleje (přestavba proběhla později), 10 002 měla od začátku hlavní spalování oleje. Dvě lokomotivy, zdobené stříbrnými ozdobnými linkami a osazené kuželovými dvířky udírny, dosahovaly maximální rychlosti 140 km/h při indukovaném výkonu 1839 kW. Kvůli vysokému zatížení náprav však byly tyto dvě lokomotivy povoleny pouze na některé hlavní trasy. Do roku 1962 byly umístěny v depu Bebra, poté v depu Kassel, odkud byly nasazeny v těžkých rychlíkových spojích na severojižní trase a železnici Main-Weser. Obecná konstrukční změna s neustále postupující elektrifikací hlavních tras byly hlavními důvody, proč se řada 10 nedostala do sériové výroby. V lednu 1967 se 10 002 zlomilo v posuvné tyči a bylo vyřazeno. V roce 1972 byl sešrotován v depu Offenburg. V červnu následujícího roku muselo 10 001 také odstoupit z aktivní služby u Deutsche Bundesbahn. Lokomotiva o nosnosti 109 t však byla zachována pro potomky a stále je k vidění v Německém muzeu parních lokomotiv v Neuenmarkt-Wirsberg.  

Číslo produktu: RO70190
VÝROBCE: ROCO
MĚŘÍTKO: HO
EPOCHA: Ep.4
ŽEL.SPRÁVA: DB
OSVĚTLENÍ: ANO
DÉLKA: 277 mm
DIGITÁL: NE, PŘÍPRAVA PLUX22
        NmE0OTkw