S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.

info@svetnakolejich.cz

737 331833

Šárka Drobilová






Úvod » HO-LOKOMOTIVY » PARNÍ » ROCO 7100012 HO - PARNÍ LOKOMOTIVA "HRBOUN" 310.20, BBÖ


        

ROCO 7100012 HO - PARNÍ LOKOMOTIVA "HRBOUN" 310.20, BBÖ

novinka

skladem

 

Skladem: 1 ks
Číslo produktu: RO7100012
VÝROBCE: ROCO
MĚŘÍTKO: HO
EPOCHA: Ep.4
ŽEL.SPRÁVA: BBÖ
DIGITÁLNÍ PŘÍPRAVA: NEM652 (8pin)
OSVĚTLENÍ: ANO
DÉLKA: 248 mm
MINIMÁLNÍ RADIUS: 358 mm
KOUŘOVÝ GENERÁTOR: SEUTHE Nr. 10
bez DPH : 9 007,44 Kč
s DPH (21 %):
10 899,00 Kč

do košíku:
  ks  

Kompletní specifikace

ROCO 7100012 HO - PARNÍ LOKOMOTIVA "HRBOUN" 310.20, BBÖ

NOVINKA 2023/24

Parní lokomotiva 310.20 Rakouských spolkových drah.

Model edice!

Pohon na dvou nápravách tendru a přes kardan na všech třech hnacích nápravách lokomotivy.

■ Jemně detailní podvozek

■ Filigránská simulace ovládání

■ Kola s kovovými paprsky NEM Finescale

■ Otevíratelné dveře kotle

■ Mnoho dalších detailů

Vlivem zvýšených hmotností vlaků v rychlovlakové dopravě, nejvlivnější konstruktér rakouské konstrukce parních lokomotiv Ing. h.c. Karla Gölsdorfa z roku 1906 nová rychlíková lokomotiva s kolovým uspořádáním 1'C2'. Toto „obrácené“ uspořádání os oproti pacifickému provedení, které je oblíbené v mnoha zemích, umožnilo osadit velký stojatý kotel se širokým roštem. Navzdory nízkému rakouskému limitu zatížení nápravy pouhých 14,5 t mohl spolu s masivním čtyřválcovým sdruženým motorem vzniknout vysoce výkonný stroj, který je mnohými železničními nadšenci považován za nejkrásnější parní lokomotivu v Rakousku. Prvních 11 strojů bylo dodáno ještě v mokrém parním provedení, dalších 90 kusů tohoto typu bylo nasazeno do provozu jako přehřáté parní lokomotivy řady 310 a využívány kkStB především na severní, Franz-Josefově a západní železnici mezi Vídní a Salzburg ve vysoce kvalitní osobní vlakové dopravě nasazen. „Ruský lesklý plech“, zkráceně nazývaný „modrý plech“, byl v raných železničních dobách alternativou k natřeným a lakovaným plechům, ale byl také estetickým prvkem. Používal se pouze v oblastech s vysokým odvodem tepla, jako jsou kotle a vložky válců. Černobílé fotografie naznačují, že i lokomotivy řady 310 měly opláštění „Blue Sheet“. Tuto domněnku podporují i ​​barevné obrázky. Černě lakované opláštění kouřové komory dává barevnému provedení zvláštní akcent. Vzhled této netradičně řešené lokomotivy je tedy velmi zdařilý.

Číslo produktu: Ro7100012
VÝROBCE: ROCO
MĚŘÍTKO: HO
EPOCHA: Ep.2
ŽEL.SPRÁVA: BBÖ
OSVĚTLENÍ: ANO
DÉLKA: 248 mm
DIGITÁLNÍ PŘÍPRAVA: NEM652 (8pin)
        ZTM4MGF